9 Ocak 2015 Cuma

Online Alışveriş Sitelerinde Kargolama Hakkında - Boyner Mudo Kozmela Apple ve Fazlası

Genelde alışveriş yazılarımda ilgili sitenin kargolama hızından , kargolama ve gönderim sırasında yaşanacak sorunlardan bahsediyorum ; fakat bu yazıda hepsi bir arada olsun istedim ve kozmetik , giyim ya da elektronik alışverişi yaptığım bazı sitelerin kargolama süresinden , tedarik sürecinden, stokta olan ürünü mü sattığından yoksa önce siparişi verip sonra temin etmeye mi çalıştığından bahsetmek istedim. Bir de ücretsiz kargo fırsatı tanıyan online alışveriş siteleri var tabii.

1. Boyner

Boyner online alışveriş sitesi ile ilgili olumlu kargo yorumları yapamayacağım. Teslim etmeyi taahhüt ettikleri tarihten 10 - 15 gün sonra kargoya verebilirler ürününüzü. Hatta bu süre sonunda bir kısmını kargoya verip geri kalanını da " üzgünüz tedarik edemedik " diyerek iptal edebilirler. Kısaca sitede satışa konan her ürüne ulaşabileceğinizi sanmayın. Eskiden böyle değillerdi; fakat son birkaç siparişim tamamen hayal kırıklığıydı. Yine duyduğuma göre bu sıkıntıları tek yaşayan ben değilim.
Bu arada giyim siparişinde sorun yaşamazsınız; fakat kozmetik alırken bir iki kez düşünün - baloncuklu koruma poşetlerinden haberleri yok. Şurada okuyacağınız kardeş site morhipo  'dan laura mercier makyaj malzemeleri siparişim zamanında parça parça gelmişti. O gün bugündür korkarım bu iki siteden kozmetik alışverişi yapmaya. Boyner 'de zaman zaman ücretsiz kargo kampanyaları olur bu arada.

online alıisveris siteleri kargo hizi



2. Turuncukasa.com

Artık alışveriş yapmadığım bir Online dermokozmetik sitesi . Süslü sözlük'te yeterince yazdığım için burada tekrardan bahsetmeyeceğim ayrıntılı olarak; fakat özellikle kırılacak zarar görecek şişede bir ürün sipariş ettiyseniz iki kere düşünün. Turuncu kasa 'da kargolamada koruyucu poşetlere pek önem vermiyor. Küçücük şişeyi kocaman koliye koyarak koruyabileceğini sanıyor. Kargolama süreleri kısa olsa da yukarıda yazdığım durum can sıkıcı.

3. Dermomarket

Bu sitenin kargolama hızı genelde iyi. Ücretsiz kargo belli bir limitin üstüne var. Satın aldığınız ürünler de güzel bir şekilde paketlenmiş, baloncuklu paketlere sarılmış halde geliyor. Dermomarket tester gönderimi konusunda biraz pinti. Açayım bu pintiliği : özellikle istemezseniz göndermiyorlar bir şey. İstemezseniz de 200- 300 liralık alışverişe iki el kremi testerı koyup gönderebiliyorlar. Bloggerlara testerı yağdırıyorlar diye düşünenler için eklemek istedim. Ya da ben " isteyen " bloggerlardan değilim - bu da olabilir :)

4. Kozmela

Bu sitenin fiyatlarının pahalılığını saymazsak bir eksisi daha var gözümde.
Eğer ödemeyi benim gibi eft ile yapıyorsanız; havale bildirim formunu doldurmanıza rağmen 2-3 gün eft nizin onaylanmasını bekleyebilirsiniz. Neden hala ürünler kargoya verilmedi diye telefonla ararsanız da , " biz eftleri toplu olarak kontrol ediyoruz " cevabını alır ve afallarsınız. 
Evet bende de son derece profesyonel (!) bir yaklaşım.
Yine de haklarını yemeyelim ; satın aldığınız her şeyi tek tek paketliyorlar. En azından kargoda gelirken zarar falan görmüyor.

5. Mudo

mudo 'nun kargolaması genel olarak hızlı. Ups kargo ile gönderim yapıyorlar. Şimdiye kadar paketlemede bir sorun yaşamadım. Mudo 'nun ups ile çalışmasının güzel tarafı da var ayrıca : eve gelip de bulamazlarsa ertesi gün de dağıtıma çıkarıyorlar kargoyu. İkinci gün de evde bulamazlarsa o zaman şubeye teslim almaya gidiyorsunuz.Bazen ücretsiz kargo kampanyası yapabiliyorlar. Bunun dışında belli bir limit üzerine kargo Mudo 'da ücretsiz.

6. apple store

En risksiz gönderim yapan ; kargom nerede neden hala gelmedi diye düşünmeden alışveriş yapacağınız site apple store olabilir. Daha sipariş aşamasında aldığınız ürünlerin tahmini teslimat gününü yazıyorlar. O günlerde şehir dışında olacaksanız kargolamanın yapılmasını istediğiniz tarihi seçebiliyorsunuz.
Apple store 'dan yapılan alışverişlerde kargo yine ups tarafından teslim ediliyor. Paketleme iyi ; elektronik ürün teslimatı yapıldığı düşünülürse zaten iyi olmalı ^^
Siparişiniz kargoya verildiğinde zaten apple hesabınızdan görebiliyorsunuz ; fakat bunun dışında cep telefonunuza da mesaj geliyor. 
Ürünlerinizi teslim aldıktan sonra 14 gün içerisinde iade edebiliyorsunuz. Ailecek seviyoruz ^^

7. Kozmia.com

sırra kadem basan online kozmetik sitesi olur kozmia.com. Tası tarağı toplayıp gitmişler. Sattıkları ürünler stoklarında bulunmazdı. Siz siparişi verip ödemeyi yaptıktan sonra ürünleri dağıtıcısından temin eder ve yollarlardı. Bu da kargolama hızını etkilerdi tabii. Başlarda çok kötü değildi; fakat sonlara doğru kapanacağının sinyallerini verdi. Kargo yorumlarım çok da olumlu olamayacak dolayısıyla. Zaten artık kozmia.com diye bir site de yok.

6. Trendyol - Markofoni - Limango ve benzeri Fırsat Siteleri

Vaktiniz bol değilse alışveriş yapmamanız gereken siteler bu fırsat siteleri. Neden derseniz; kampanya sonundan bilmem kaç gün sonra kargolama yaparlar; öyle ki kargonuz geldiğinde çoğunlukla ne sipariş verdiğinizi bile unutmuş olursunuz. Outlet benzeri reyonlarında hızlı kargolama yaptıkları oluyor; ya da 24 saat içinde kargo yaptıkları butikleri de var ; ama bu alışveriş yapanların yüzde sekseninin uzun süre beklediği gerçeğini değiştirmiyor. Bir de o süre sonunda " üzgünüz tedarik edemiyoruz " cevabını alınca saç baş yolmamak işten bile değil.

7. Modagram.com


Trendyol kargolama konusunda ne kadar kötü yorumlar alıyorsa ; trendyol 'a bağlı modagram.com sitesi bu konusa bir o kadar iyi ve hızlı. Hızlı kargolama, güzel paketleme hepsi bu sitede. Arada da indirim çekleri yollarlar uzun zamandır alışveriş yapmadınız diyerek. Modagram.com 'u da severiz ailecek. Kargo çoğunlukla ücretsiz.

Gelen ürünü beğenmezseniz; faturasını atmamak kaydıyla sorgusuz sualsiz iade alıyorlar - bunu yazmayı unutmayayım. ^^

8. Derinmor.com


Karadeniz 'in havası gibi değişken bir kargolama hızına sahip kozmetik ve giyim sitesidir derinmor.com. Bazen ertesi güne kargolama yaparlar ; bazen de bir hafta bilemedin on gün beklettikleri olur.

Satın aldığınız ürün güzelce ve kırılmayacak, parçalanmayacak şekilde paketlenmiş olarak gelir. Fiyatları sevil parfümeri fiyatları ile aynıdır. Satılan ürünler de Sevil parfumeri 'dendir zaten ^^

9. Ikea Online Alışveriş

Ikea online alışveriş sitesi yavaşlığıyla çıldırtsa da kargolama hızı gerçekten fena değil. Genelde bir iki günde kargoda oluyor paketiniz. Ücretsiz kargo kampanyası pek yapmıyorlar. Ups kargo ile gönderim yapıyorlar ve 8-9 liradan başlıyor en ufak bir paketin kargo fiyatı. Aldıklarınız arttıkça kargo ücreti de artıyor tabii.


10. D&R online alışveriş

Stokta olmayan ürünleri satmakta ve sattıkları ürünleri haftalarca tedarik edememekte tam bir dünya markası d&r. Haftalarca beklersiniz, umurlarında olmaz. Size haber vermeden kısmi kargolama yaparlar. Sonuç olarak siparişinizin üzerinden 2 hafta geçmesine rağmen hala kargolanmayan nur topu gibi kalemleriniz, kitaplarınız olur.
bulaşmanızı tavsiye etmem. DR umursamazlığı ile saç baş yolduran sitelerin başında gelir. Kargo yorumlarım pek iyi değil yani ^^


Ps : İlerleyen günlerde bir diğer on sitenin kargolama performansı hakkında yazı yazmayı düşünüyorum. En azından daha önce alışveriş yapmamış olanlar da aşağı yukarı öğrenmiş olur neyle karşılaşacağını ^^



13 yorum :

  1. kozmela, modagram, limango, trendyol gibi sitelerden ben de memnunum genel olarak D&R'ın ününü duyduğum için hiç bulaşmadım.. idefix'de fena değildir kargolama hızında..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. idefix 'i denemiştim. Bir gezi rehberi sipariş etmiştim ve geç gelmişti. Sanırım şanssızım :/

      Sil
  2. son yaptigim alisveriste dermokozmetik siteler icinde mamacim. com adli siteden baya memnun kaldim, yukaridakilerin hepsinden ben de payimi aldim ayrica, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. artık gerçekte kurulu bir eczanesi olmayan hiçbir dermokozmetik sitesinden alışveriş yapmıyorum :/ ama memnun kalmanıza sevindim :)

      Sil
  3. Modagram, Mudo, Dermomarket (tester yollamıyorlar ben de sık sık unutuyorum istediğim şeyleri yazmayı, blog maili kullanmıyorum alışverişlerde) en sıkıntısızları bence de. Modagram'ı özellikle çok beğeniyorum. :D Boyner, Kozmela ve D&R da çok sıkıntı çıkarmadılar, gecikebiliyor, stokta olmayabiliyor ama gene de idare eder. İKEA ve derinmor çıldırtmıştı o yüzden tercih etmiyorum. İkea'nın kargo parası da gereğinden fazla tutuyor bence. Fırsat sitelerini de bıraktım sayılabilir hem aldıkları lüzumsuz kargo parasından, hem taksitle alınca aldıkları vade farkından, hem de bekleme süresinden dolayı artık hiçbir avantajları kalmadı bence. Birileriyle ortak sipariş veriyorsam falan ancak öyle tercih ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. trendyol ve benzeri sitelerde bekleme süresi usandırıyor :/
      modagram çok hızlı :))

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı, tamamen katılıyorum.
    Fırsat sitelerinin kampanyalarını beklemek yetmiyormuş gibi bir de "tedarik edilemedi" cevabıyla karşılaşınca, saçınızı başınızı yolacak hale geliyorsunuz cidden. Özellikle trendyol bu konuda çok mimli bence. Hatta ben bir kampanyayla piyasa araştırması yapıp, ürünleri "tedarik edemeyip", daha sonraki hafta aynı ürünleri daha yüksek fiyattan sunduklarını düşünüyorum. Pek çok kez karşılaştım benzer uygulamayla, dikkatl, takipçiler farketmişlerdir diye düşünüyorum.
    D&R konusunda da herkesi uyarıyorum. Kargolama sistem ve süreleri korkunç, üstelik muhattap bile bulamıyorsunuz. Kesinlikle uzak durulması lazım.
    Bu konuda bana göre en başarılı firmalardan biri de Tchibo. Zamanlama ve paketlemeleri harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tchibo'dan ne zamandır alışveriş yapmamıştım :) Bir bakayım :)

      Sil
  5. D&R :) daha bu hafta yaşadım aynı sorunları. Çok kötü cidden.

    Ikea internet sitesini yeniledikten sonra çatır çatır açılıyor, artık rahatça gezebiliyorum ben.

    Bir de maccosmetics.com.tr`yi eklemek isterim koruma ambalajından haberi olmayan sitelere. Her ürünü öylece kutunun içine atıp gönderiyor onlar da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mac kalın siyah bir kağıdı kutu içine buruşturulmuş şekilde koyup gönderdikleri ürünleri koruma altına almaya çalışıyor :D

      Sil
  6. harika bir toplu değerlendirme olmuş. teşekkürler. devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yakın zamanda yeni bir yazı yazmayı planlıyorum :)

      Sil
  7. D&R'den uzun zamandır alışveriş yapıyorum. Açıkçası daha kargonun zamaninda gelmemesiyle ilgili sorun yasamadim. 1 kere yasadim ama o d&r dan değil yurtiçi kargonun bulundugum yerin şubesinden kaynaklı. Benim ďüşünceme göre d&r dan gözümüz kapalı alışveriş yapabiliriz.

    YanıtlaSil

Konuyla ilgili sorularınız için yorum bırakmanız yeterli ^^
spam, reklam ve link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.