31 Temmuz 2013 Çarşamba

Aussie 3 minute miracle Luscious Long - Uzun Saçlar İçin Yoğun Bakım Kürü

Uzun saçlar için uygun olduğu söylenen Aussie saç kremi / maskesini  performans olarak ortalama düzeyde buldum.

Üzerinde de yazdığı gibi 3 dakikalık bekleme süresi sonunda 

1. Saç daha yumuşak oluyor
2. Daha kolay taranıyor.




Fakat tüm bunlar standart saç kremleriyle de elde edilebilecek sonuçlar. 20 lira üzerinde bir para verince insan doğal olarak daha temiz bir içerik bekliyor , ne yazık ki bahsettiğim tarzda içeriğe sahip değil bu aussie uzun saçlar için saç kremi.

Avokado yağı vb bahsedilmiş ; içerik listesinde mevcut ama sonlara doğru.
Standart saç kremi ve maskelerinde gördüğümüz bol silikonlu içerikler en başlarda.




Bundan  aussie saç kremini beğenmediğim gibi bir sonuç çıkmasın. Uygulama sonucu güzel fakat bana ürünü tekrar tekrar aldıracak bir içeriğe sahip değil.
Ürün şişesi standardın dışında bir tasarıma sahip bu arada.

Sıkarak çıkarıyorsunuz kullanacağınız kadar bakım ürününü ki bu da bana pek pratik gelmedi. Ürün bitmeye yaklaştıkça , çıkarmak da zorlaşıyor.
Bunun yerine 2-3 lira daha fazla verip Otacı 'nın argan saç bakım maskesini alırım daha iyi. Hem içeriği çok temiz hem de pompalı ambalajı var ve ürünü son damlasına kadar kullanabiliyorum.




Özetlersem ; sıradan özelliklere sahip sıradan bir market saç bakım ürünü benim için.
Üzerinde yazan etkiler de uzun süreli değil zaten. Anlık ve bir sonraki yıkamaya kadar geçerli, bol silikonlu saç bakımı.

Aussie 'nin övülen şampuanlarını denemeyi düşünüyorum fakat uzun saçlar için olan bu maskesi artık ilgi alanımda değil.
Gratislerde satışta bu arada.

Sevgiler
Devamını okumak için tıklayınız...

30 Temmuz 2013 Salı

Purederm Snail Hücre Aydınlatıcı Çok Aşamalı Bakım Maskesi

Bu tarz maskeleri ; fazla teferruatlı olmaması- kolay uygulanması ile seviyorum.

Daha önceden de yazmışımdır , mucize ürün değil.

Etkisi de anlık, belki 1 günlük.

Ama insana kendini iyi hissettirdiği de bir gerçek.

Diğer purederm maskesi gibi bu da 3 boyutlu diye tanımlanmış.




Nedir bu 3 boyut?

Aslında çok da bir numarası yok ama standart maskelerde herhangi bir dikiş yokken bu maske yüzün tam ortasına denk gelen yerden ve çene hizasından dikişli. Böylece maske cilde biraz daha iyi oturuyor, o kadar .

Bu purederm maskeyi önce çene kısmından yüzünüze oturtuyorsunuz. Sonra sırasıyla burun kısmı ve alın.




Hava kabarcıkları varsa da elinizle düzeltiyorsunuz. Sonrası 10-15 dakikalık bir bekleme süresi .

Tabii bu maskenin bir farkı, öncesinde birinci. kısımdaki serumu ince bir tabaka halinde cilde uygulamak. Maskeyi bundan hemen sonra yüze geçiriyoruz.




Dediğim gibi, mucize değil bu purederm maskeleri. Zaten ülkemizde 2 liraya, yurt dışında da belki 20 tanesi bu fiyata satılan maskeden de çok bir şey beklememek lazım. Ama seviyorum bu tarz tek kullanımlık maskeleri diyorsanız siz de; önerilir :)

Gratis'lerde bulabilirsiniz purederm maskelerini.



Sevgiler
Devamını okumak için tıklayınız...

29 Temmuz 2013 Pazartesi

OTACI Bebe Yağı

Son 2-3 aydan beri  kullandığım ; çok da sevdiğim bir ürün Otacı bebe yağı.

Otacı markalı diğer ürünler gibi bu da piyasada bulunabilecek en temiz ürünlerden.

Kuru cilde de uygulanabiliyor fakat ben banyodan çıkmadan nemli cildime ( özellikle kurumaya müsait bacaklarıma ) uyguluyorum. Çabucak emiliyor otacı bebe yağı. Hiç hoşuma gitmediğini belki yüzlerce yazdığım yağlı his de yok gibi bir şey. Püf noktası fazla kullanmamakta ve mutlaka nemli cilde uygulamakta.

en temiz icerikli bebe yagi


Sonrasında cilt yumuşacık ve deyim yerindeyse bebek gibi oluyor. Hali hazırda tahriş sorunu varsa  otacı bebe yağının azaltıcı etkisi olduğunu da eklemeliyim.

Bebek kullanımına da uygun olduğu için değil de kullananın cildini bebek gibi yaptığından adına " bebek yağı " demişlerdir belki de ? :)

otaci bebe yagi kullananlar


Açık konuşayım ; şimdiye kadar bebe yağı denince aklıma şu diğer meşhur marka geliyordu. Ama ufak bir içerik araştırmasıyla bile otacı 'nın açık ara önde olduğunu gördüm.

Otacı bebe yağı içerisinde 
Alkol yok , silikon yok, suni koku ve renklendiriciler yok.
Hiç koruyucu madde yok, paraben yok,mineral yağ yok.

Hafif bir lavanta kokusu var , o da içindeki lavanta özünden geliyor

otaci baby oil review


Fotoğrafta da göreceğiniz üzere son derece temiz.

Otacı markalı ürünler e sevgim malum ; otacı bebe yağı   da şaşırtmadı beni.



Tavsiye edilenler listesine Otacı bebek yağı da girdi yani :)

Bu arada otacı bebe yağı pompalı şişede ve kullanımı son derece pratik

250 ml , otacı bebe yağı fiyatı 13 lira

Sevgiler
Devamını okumak için tıklayınız...

26 Temmuz 2013 Cuma

Mac Studio Fix Fluid Spf15 Fondöten NC41

Pudrasını da kullandığım studio fix serisinden bu fondöteni Mac fondötenleri arasında , karmadan yağlıya dönük cildime en uygun olacağını bilerek aldım.

NC 41 ; çok da sarı olmayan, doğal cilt rengime ( yazın yanmış haline diyelim) birebir uyan bir renk oldu.

Üzerine çoğunlukla pudra uygulama ihtiyacı duymadan kullandığım bir fondöten studio fix fluid.



Dayanıklılığını, özellikle de yağlı cildimde oldukça iyi olarak tanımlayabilirim. Şöyle ki ; herhangi bir tazeleme ya da üzerinden pudra geçmeksizin 8 saat bozulmadan, dağılmadan, parlamadan durdu yüzümde. Yalnız 9-10 saat sonrası ilk halini fazla kaybetmeden yanak bölgemde dururken, burun çevresi yol yol olmuş ve fondöten dağılmış haldeydi.

Yani benim gibi yağlı cildiniz varsa 7-8 saat sorun yaşamadan  ( hatta t-bölgesine pudra geçme ihtiyacı hissetmeden ) kullanabilirsiniz.



Orta kapatıcılığa sahip ( evet, tam kapatıcı değil tek kat uygulama ile) fakat ciltte maske etkisi yaratmayan bir fondöten.
Kat kat kullanılarak ( lekeli bölgenin üzerine bir kat daha diyelim) kapatıcılığı arttırma opsiyonunuz var tabii ki.

Öncesinde nemlendirici krem ya da makyaj bazı kullanmanızı tavsiye ederim çünkü yağlı ciltler için bile cilt uygulama sonrası alışılmışın dışında kuru gelebilir.



Kullanırken genelde kapatıcı kullanma safhasını atlıyorum. Kırmızılıkları kapatıyor, cilt rengini eşitliyor, Yoğun lekeler olmaması şartı ile de kapatıyor. Yani oldukça koyu bir lekeyse kapatıcıdan yardım almak zorunda kalabilirsiniz.

Genel olarak beğendiğim bir fondöten fakat 

Kokusu ilk kullandığım zamandan beri hoşuma gitmiyor. Parfümlü ürünleri sevmem tamam ama bu da bariz bir kimyasal kokusu. İnsana parfümü tercih ederdim dedirtiyor :)



İkincisi ise dökmeli şişede satışta, yani pompası yok. Bu da biraz uygulama zorluğu yaratıyor.
Pompa istiyorsanız satın alacaksınız ayrıca




Mac Studio Fix Fluid 30 ml ve 76 lira

maccosmetics.com.tr adresinden online alma seçeneği de mevcut.

Sevgiler
Devamını okumak için tıklayınız...

25 Temmuz 2013 Perşembe

10 Adımda Yaz Mevsimine Uygun Kozmetik

10da10 --- yaz ve kozmetik

10da10 --- yaz ve kozmetik by bakim-bakimblog featuring a lip stick



Kullandığımız kozmetik ürünler mevsime göre değişiyor.
Sadece renkler değil değişen ; ürün yapıları da dahil olmak üzere yaz mevsiminde tercih edilmesi gereken kozmetik ürünleri diğer mevsimlerde kullandıklarımızdan ayıran pek çok özellik mevcut.

10 adımda Yaz Kozmetiği

1
Yaz demek ciltte ağırlık yapmayan ten makyajı, " ne kadar az ürün o kadar iyi " demek.
Tek üründe birkaç özelliği birden barındıran BB kremler ( hatta yeni çıkan cc kremler ) biçilmiş kaftan.
Clinique BB krem spf30 , 30 ml 94 lira


2
Ferahlamak için , çiçek kokulu body mist ve body splash 'ler yazın olmazsa olmazı.
Hem deodorantlarla kıyaslanınca doğaya da dost.

victorias secret 250 ml , 33 lira
Bath and Body Works  büyük boy , 28 lira

3
Kışın koyu renkli ojeleri, yerini yaza yakışır cıvıl cıvıl renklere bırakıyor yaz mevsimiyle birlikte.
Mercan rengi geçen yaz olduğu gibi bu yaz da revaçta.

Essie oje 27 lira

4
Bronzer duo 'lar yaz mevsimiyle birlikte çeşitleniyor ve raflarda yerini alıyor.
Yazın pratikliğini yansıtan ürünler bunlar. Tek ürün ve iki işlev. Hem tatil bavulunda da yer kaplamaz :)

Diorskin Nude Tan Paradise Duo 153 lira


5
Ciltte olduğu gibi dudak ürünlerinde de daha hafif yapılı ürünler çekmecelere giriyor.
Yaz mevsiminde tam örtücü rujlar yerini daha şeffaf olanlarına bırakıyor.

Revlon Colorburst Lip Butter ( Türkiye'de satışta değil )


6
Terracotta'lar da yazın olmazsa olmazları arasında.
 ve Guerlain bu konuda her zaman bir adım önde

Guerlain Terracotta Inca Powder burada %50 indirimli olarak 82 lira idi.


7
Multiple bronzer ve turuncu renk oje de yaz alameti

Nars Multiple Bronzer
Nars Oje 'nin Golden Rose Rich color oje koleksiyonunda da benzeri var  : 37 numara


8
Kışın çoraplarla kapanan bacakları yazın  " çorapsız ama sanki çoraplıymış gibi pürüzsüz  " göstermek için bacak makyajı yazın bir parçası.
Özellikle kıl kökleri ve kapatmak istediğiniz hafif de olsa lekeler varsa bu tarz sprey formda bacak makyaj ürünleri hoşunuza gidecek. Suya dayanıklı olmaları ve siz ılık suyla yıkamadıkça yerinde durması da ayrıca artısı.

Sally Hansen Airbrush Legs 42- 50 lira arasında satışta

9
Ağır, baharatlı kokuların yerine çiçekli taze kokulara bıraktığı mevsim yaz mevsimi.
Kimse bu aşırı sıcaklarda yaydığı ağır ve ezici parfüm kokusuyla hayatı etrafındakilere daha da zorlaştırmak istemez değil mi?

Ralph Lauren 100 ml  169 lira

10
ve en sona bıraktığım ama sorunlu ve hafif bile olsa makyajı uzun süre taşıyamayan bir cilt tipiniz varsa kullanmanız gereken ürün : makyaj sabitleyiciler.
Yaz sıcaklarında bile yapılan makyajın  akmasını önleyen, kalıcılığını arttıran ve daha uzun süre tazelemeden kullanmanıza imkan sağlayan bu sprey tarzda ürünler tam bir hayat kurtarıcı

Skindinavia makyaj sabitleyici 40-50 lira arasında satışta


Yaz mevsiminin olmazsa olmaz 10 parçası benim için yukarıdaki gibi.
Peki sizin için yazın vazgeçilmezi neler?
Kışın yüzüne bakmadığınız ama yazın favoriniz olan böyle ürünler ve markalar var mı?

Sevgiler
Devamını okumak için tıklayınız...

24 Temmuz 2013 Çarşamba

More Than Soap El yapımı - Zeytin meyvesi Bitkisel Duş Jeli


Duş jeli olarak geçse de sadece vücutta değil , yüzde de güvenle kullanılabilecek bir ürün More Than Soap zeytin meyvesi duş jeli.

Kokusu tam olarak zeytin gibi , kahvaltıyı çağrıştırıyor :)
Ama durulandıktan sonra zeytin gibi kokmuyorsunuz, merak etmeyin 

Temizlemesi oldukça iyi. Cildi kurutmaması da artısı.

more than soap el yapimi bitkisel dus jeli yorum

en temiz icerikli vucut temizleyici


Aslında her şeyden öte , bu more than soap duş jeli el yapımı bir ürün.



Gerçek saf bitki özleri ve bitki yağları karışımı ve tamamen bitkisel.
Tüm cilt tiplerine de uygun.




Antioksidan, rahatlatıcı ve nemlendirici etkisi olan bu el yapımı duş jelinin soğuk muhafaza edilmesi öneriliyor.
More than soap bitkisel duş jeli 400 ml ve 29 lira


More Than Soap markasına ait ürünler bazen fırsat sitelerinde kısa süreli olarak satışa çıkabiliyor fakat
Lila Kutu 'da kargo bedava olarak satılıyor süre kısıtlaması olmadan.

Satışta olan diğer More Than Soap ürünleri için tık tık
Devamını okumak için tıklayınız...

23 Temmuz 2013 Salı

Estee Lauder Sparkling Clean Yüz Temizleme Jeli --- Yağlı Ciltler İçin

Uzun süredir cilt bakım ürünlerimi dermokozmetik markalardan seçiyorum.
Fakat ilk göz ağrılarımdan Estee 'nin  ; yağ kontrolü sağlayan sparkling clean yüz temizleme jelini görünce "  kozmetik olmasına rağmen " bir süre yüz temizleyicim bu olsun " diyerek aldım.




İlk olarak şunu söyleyebilirim ; bu ürün sadece ve sadece yağlı ciltler için . Karma cildiniz varsa , " ama benim t-bölgem yağlı sadece " diyorsanız  size göre değil. Çünkü kurutma yapabilir.

Yağlı cildi olanlar ise sorun yaşamadan kullanır.

Sparkling clean yüz temizleyizi ; göremeseniz de içerisinde kil bulunan , cildi iyi temizlediğini ilk kullanımda bile hissedilen bir temizleyici.



Şeffaf, jel yapıda ve çok az miktarı bile yeterli oluyor temizleme işlemi için.Pudra ,allıktan oluşan hafif bir makyajı Estee 'nin bu temizleyicisiyle , ayrıca makyaj temizleyiciye gerek kalmadan temizlemek mümkün.

Hatta renkli nemlendirici temizliğinde de fena değil. Daha yoğun kıvamlı ve uzun süre dayanıklı makyaj ürünleri için ne kadar etkili olur bir fikrim yok, denemedim.



Estee Lauder ile ilgili sevdiğim şeylerden biri kaliteli ve sağlam ürün ambalajları. Bu temizleyicide de bahsettiğim durum aynen geçerli. O kadar fiyata tabii ki ambalaj da kaliteli olmalı diye düşünebilirsiniz fakat benzer fiyatlardaki Dior makyaj temizleyicinin ambalajı gerçekten kötüydü.Pompalı ambalaj olmasına rağmen seyahatlerde bavulda taşımaya da uygun değildi.

Fakat bu üründe kilitli pompa kapak var ve bavulda dahi tek damla ürün boşa gitmediği gibi , sadece kapağı çevirirken bile ürün kalitesi anlaşılıyor.



Estee Lauder Sparkling Clean Yüz Temizleme Jeli 200 ml ve Fiyatı 70-75 lira civarında.

Sevgiler
Devamını okumak için tıklayınız...

22 Temmuz 2013 Pazartesi

Beyazlatıcı Kremler ? Para tuzağı mı ? Ne derece etkili ?

Bu blog yazısı cilt rengini birkaç ton açan kremler in beyazlatıcı kremlerin gerçekten cilt tonunu açıp açmadığı hakkındadır.
Cilt beyazlatan kremler masum mu?
Cilt tonunun sadece krem kullanarak açılması mümkün mü?
Pek çok markanın beyazlatıcı cilt tonunu açıcı özellikli krem, serum vb ürünleri mevcut.
Uzak doğu gibi beyazlığın özellikle sınıf göstergesi olduğu toplumlarda ise hem marka hem ürünler daha çeşitli oluyor.


Garip gelecek ama elin Avrupalısı " tatile gidecek parası var " sinyali veren bronz görüntüye kavuşmak için  uğraşırken ( kaderin garip bir cilvesi olarak o peynir beyazı ciltleri çoğunlukla bronzlaşmaz, ıstakoz gibi kızarır ne yazık ki ) , uzak doğulular bronzlaşmayı bırakın, güneşte durmaktan kaçınır ve esmer tenlileri kırsal kesimden, tarla işlerinde çalışanlar olarak görürler.(  Biraz zalimce ama kentli - görece yüksek tabaka beyaz tenli ; tarlalarda - ziraat işlerinde çalışan sınıf ise esmer gibi bir ayrım var ve bunu pek çok yerde duyabilirsiniz )

Nereden nereye geldik diyeceğim ama beyazlatıcı etkili ürünlerin pazarının geniş olmasının sebebi de bu aslında.Aklınıza ne kadar kozmetik ürün geliyorsa hepsinin bir " whitening " versiyonu mevcut. Peki ama bu tarz ürünler ne kadar etkili? Gerçekten beyazlatıyorlar mı?Uzun süre mi etkililer?Yoksa sadece para tuzağı mı?
beyazlatıcı kremler kullananlar yorum
llk olarak şunu söylemek lazım , üzerinde her ne kadar " whitening " ( beyazlatıcı ) yazsa da ülkemizde de satılan benzer ürünlerin işlevi en fazla " brightening " oluyor. Yani aydınlatıcı özellikleri var fakat beyazlatma konusunda gerçek, elle tutulur bir sonuç görmeyi beklenmemeli.Etkisi hafifçe aydınlatma, koyu lekelerin görünümünü belki biraz hafifletme ve renk tonunu eşitleme. Sonuçta bunlar kozmetik ürünler.Uzun süre etkili olmalarını da beklememek lazım. Kişi güneşten korunduğu müddetçe cilt renginde bütünlük ve eskiye göre cilt renginde en fazla 1 belki 2 ton açılma görecektir.Bu da güneşle ilk buluşmada ( ne kadar korunursanız korunun ) azalacaktır.Bu tarz ürünlere tam olarak para tuzağı diyemem.Üst grup ve dermokozmetik markaların değişik şekillerde kullanılan beyazlatma - aydınlatma işlevli ürünleri mevcut ve bunlar söz verdiklerini yapan ürünler.Zaten bu tip markalar daha temkinli yaklaşıyor , haliyle hiçbirisinin bu tarz ürünlerinin üzerinde mucize tarzı iddialar göremiyorsunuz.Fakat adı sanı bilinmeyen ; tv 'de pazarlanan ya da online olarak " 1 tane al şu para, 3 tane al şu kadar vs " diyerek satılan ürünler tam olarak para tuzağı.


Buna , leke geçirir,aydınlatır vs vs diyerek satılan salyangoz , kertenkele, bilumum sürüngen kremleri dahil.Faydasını bırakın, zararı olabilecek ; çoğu herhangi bir denetimden geçirilmeden satılan ürünler bunlar.
( Tarım Bakanlığı onaylı ibaresine inanmayın , her şeye onay veriyorlar zaten. Bu aralar türeyen " Sağlık Bakanlığına bildirimi yapılmıştır " yazılarına da inanmayın. Adı üzerinde sadece bildirimdir yapılan ve herhangi bir denetleme vs de yoktur )Özetle ; bu tarz ürünler kullanmak istiyorsanız, bilinen, saygın markaların ürünlerine yönelin.
İçeriğe dikkat edin.
ve sadece kozmetik amaçlı bile olsa eczacınıza veya doktorunuza danışın.

Sevgiler

Bir cilt rengini açan bakım ürünü yazısı var blogda.  dermokozmetik ama işe yarıyor mu? Blogda okuyabilirsiniz

Devamını okumak için tıklayınız...

19 Temmuz 2013 Cuma

Cyrene Aloe Vera Yüz Bakım Toniği ve Hediye


Yazının sonunda bir sürpriz var :)


Kolay kolay beğenenlerden değilim maalesef. Çevremde her konuda  " oldukça müşkülpesent biri " olarak bilinirim.

Kozmetik ürünlerde de değişmiyor bu durum. Sürekli aldığım , değiştirmeden yıllarca kullandığım markalar iki - üç 'ü geçmez.

Cyrene aloe vera yüz bakım toniği de  sevdiğim ve bittikçe alacaklarım arasına girdi. Normal şartlarda , yağlı ciltlere özel üretilmiş olsa da ,cildimi kuruttuğunu hissettiğim için toniklere mesafeli yaklaşırdım aslında :)


cyrene aloe vera tonik yorum


Cyrene Aloe Vera Yüz bakım toniğini neden sevdim ?

Her cilt tipine uygun.
Uyguladıktan sonra cildi kurutmuyor, germiyor, aksine nemlendiriyor.
Cildimde kızarıklık varsa yatıştırıyor.

Alkol içermiyor 
Suni renklendirici ya da parfüm de yok.
Paraben zaten içermiyor.
Hayvanlar üzerinde test edilmiyor.( cruelty free )
Fiyatı oldukça uygun.

cyrene urunleri yorumlari


Nasıl kullanılıyor ?

Sabah ve akşam cilt temizliğinden sonra bir pamuğun üzerine bir miktar aloe vera yüz toniğini döküp tampon hareketlerle cilde uyguluyoruz. Hepsi bu kadar.


Etkileri neler ?

Kurutmayan ; yağlandırmadan nemlendiren bir tonik ; ciddi anlamda bir yağ kontrolü sağlıyor.
Siyah noktalar üzerinde etkili.
Ciltte tahriş varsa azaltıcı yönde bir etkisi var.



Yağ dengesi sağlayan , gözenek sıkılaştırıcı etkiye sahip ve kurutmayan " doğal " bir cilt bakım ürünü arıyorsunuz ( bir de uygun fiyatlı ) tavsiyemdir. Market ürünü fiyatına organik kozmetik :)




Gelelim yazının sürprizine ;

Bu yazının altına yorum bırakanlardan 1 kişiye Cyrene Aloe Vera Yüz Bakım Toniği hediye edilecek.

Adsız yorumlara da açık bu mini çekiliş.

Tek yapmanız gereken "  Cilt bakımında önceliğin nedir ? " sorusuna cevabınızı yorum olarak yazmanız ve mail adresinizi bırakmanız :)




1 Ağustos 'ta sonlanacak çekiliş ve ertesi gün de kazananı açıklayacağım.

( Her zamanki gibi kargo ücreti vs yok : )


Ps: " Ben sabredemem , çekiliş sonlanmadan alıp kullanmak istiyorum  " diyenler lila kutudan kargo bedava olarak alabilirsiniz.

Devamını okumak için tıklayınız...

18 Temmuz 2013 Perşembe

Son Günlerde Gelenler - Alınanlar

Şık beyaz-dore yves saint laurent makyaj çantası ile ysl 'nin yeni çıkardığı takma kirpik etkili baby doll maskarası ile de geçen haftalarda tanıştım. Ysl 'nin takma kirpik etkili bir diğer maskarasının testerını kullanmış ve oldukça memnun kalmıştım. Baby doll 'un performansından memnun kalacağımı da biliyorum.




Ve Dove ' dan çok güzel bir paket ulaştı geçtiğimiz haftalarda.
Dökülme önleyici seriden şampuan , saç kremi , saç maskesi ve serumu içeren bir set.
Dove 'un dökülme önleyici ve onarıcı saç maskesini zaten beğenerek kullanıyordum. Serumu ise ilk kez kullanıyorum. Paket içerisindeki 7 serumdan dördünü kullandım şimdiye kadar. Kür bitiminde ayrıntılı bir inceleme yazısı blogda olacak.



Geçen günlerin sürprizlerinden biri de watsons 'tan geldi.
Şehir değiştirmeden önce her alışveriş turumda mutlaka uğradığım ve bir şey almadan çıkmadığım bir yerdi. Şu anki şehrimde yok maalesef. 
Seyahat hazırlıkları yaptığım bu dönemde ; kutudan çıkan o ince düşünülmüş ayrıntılar çok hoşuma gitti.( Magic lip balm denen ürünü de ilk kez kullanmış oldum. Daha önceden alsaymışım dedirtti)





Yine yakınlarda , bitmesine az kalan phytodefrisant  elektriklenme önleyici ve düzleştirici balsamı yenilemek için en uygun online satış sitesini arıyordum ( phyto markasında hala en ucuz satan site dermobakim.com ) Yanında bir de phytokeratine serum siparişi verdim. Kırıklar için onarıcı özellikli bir saç serumu.
Phytokeratine serum 30 ml  ve 63 lira
Phytodefrisant balm 100 ml ve 44 lira

( Bunlar %20 indirimli fiyatları bu arada )

Peki siz yakın zamanda neler aldınız? Neler keşfettiniz? :)


Devamını okumak için tıklayınız...

17 Temmuz 2013 Çarşamba

RawGanic Organik Makyaj Temizleme Mendili

Söz konusu makyaj temizliği olunca bu tarz mendillere yanaşmayanlardandım.
İstisna oldu rawganic

Neden sevdim ?

%100 saf organik pamuktan yapılmış ve organik sertifikalı. %95 oranda da organik içeriğe sahip.
Tek seferde üç işi birden görüyor aloe vera ve yeşil çay içerikli bu makyaj temizleme mendilleri : temizleme , toner ve nemlendirme özelliği birarada.
Hassas ciltler dahil olmak üzere tüm cilt tipleri için uygun.
Parfüm ve sentetik koku içermiyor.
SLS , paraben de içermiyor.


Hayvanlar üzerinde test edilmiyor.
Kullanım sonrası cilt sadece temizlenmiyor, ayrıca yumuşacık da oluyor.
1 hafta üst üste kullanılsa da ( ben yaptım ) cilt abuk subuk tepkiler vermiyor



RawGanic Makyaj Temizleme Mendili performansı nasıl ?


Cilt makyajını oldukça iyi temizliyor. Denemek için ikinci mendili kullandığımda leke kalmamıştı.

Yalnız suya dayanıklı rimel kullanıyorsanız , göz makyajı temizliğinde biraz uğraştırabilir. Standart rimellerle ise sorun yok, cilt makyajında olduğu gibi kolayca temizliyor.



Kimler için uygun?

Benzer işi gören makyaj temizleme mendili markaları mevcut biliyorsunuz. Fakat böyle organik olanı yok.
Cildi için temiz içerikli ürünler seçenlerin aklının bir köşesinde bulunmalı, hassas cilde sahip olanların da.
Tatilde makyaj temizleme için yanında sıvı ürünler taşımak istemeyenler için uygun.Pratik ve hızlı bir makyaj temizleme yöntemi.




Dikkat Edilmesi Gerekenler ?


RawGanic organik makyaj temizleme mendilini bir kez açtıktan sonra yapışkanlı kapağına dikkat etmek lazım. Sıkı kapatılmalı , açık bırakılmamalı; aksi halde mendiller kuruyabilir. Kuru mendille de makyaj temizliği olmaz malum :)


rawganic Fiyatı ?


 RawGanic 'in bir paketinde toplamda 25 adet mendil var



Sevgiler
Devamını okumak için tıklayınız...

16 Temmuz 2013 Salı

Tatil Bavulu ve Kozmetikler

Tatil Bavulu ve Kozmetikler
tatil bavulu nasıl hazırlanır ?


Daha önceden de yazmışımdır. Tatil bavulu hazırlamak ; söz konusu kozmetikler olunca biraz zorlaşıyor.
Özellikle de tatil yerine uçakla gidiyorsanız ; 20 kilo sınırını düşünerek hareket etmek lazım geliyor.

Başta 50-100 ml gibi boyuttaki ürünler " aman  ne kadar yer kaplar ki " diye düşündürtse de aslında toplamda bavulun hacim olarak önemli bir yerini tutmakla kalmıyor ; aynı zamanda nereden bakılsa bir 2-3 kilo da bagaj hakkından yiyor.

Tabii tatile gidilen ülkeden, şehirden hediyelik almayı düşünüyorsanız ( ya da benim gibi ilk önce kozmetik mağazalarına saldıranlardansanız ) , yola çıkarken fazladan aldığınız her ürünün , ( kocaman ambalajlı şampuan vb ) dönüşte size  bagaj kilo aşımı ücreti olarak döneceğini düşünerek ayarlamalısınız götüreceklerinizi.

Örnek olması açısından ; tatile giderken kozmetik ihtiyaçlarımı nasıl seçtiğimi anlatacağım bu yazıda. Belki size de faydası olur :)

1. Büyük boy ürün, tam boy ürün götürmüyoruz. Şampuan ya da göz kremi farketmez. 
Otellerin şampuanlarının genelde duş jeli olarak bile kullanılmayacak kalitede olduğunu biliyoruz. Kiloluk satılan kuaför şampuanlarından farksızlar. Fakat pek çok kozmetik markette ( gratis ve watsons dahil olmak üzere ) büyük boy şampuan ve saç kremlerinin seyahat boy versiyonları mevcut.
Göz kremi ambalajı gereği çok yer kaplamasa da ; elinizde varsa tester göz kremi kullanmanızı öneririm.

Diğer cilt bakım ürünlerini de aynı şekilde varsa seyahat boy olarak götürebilirsiniz. Bunlar hem yer kaplamaz, hem de ambalajları güvenlidir. Taşırken sorun yaşamazsınız. Dermalogica markasının 2 ya da 3 ürün alımına seyahat boy ürün seti verdiği kampanyalar oluyor  mesela zaman zaman. Bu kampanyalar sık seyahat edenler için de çok iyi oluyor :)

2.Diyelim ki seyahat boy cilt bakım ürünleriniz yok. " Şampuanı bahsettiğiniz şekilde alabilirim ama cilt bakım ürünleri konusunda yazdıklarınızı uygulayamam " diyorsunuz.
Bu kez de minik seyahat boy şişeler devreye giriyor. Bunlar krem, sprey, temizleme jeli vb ürünleri kolayca koyup taşıyabileceğiniz ve boyutlarıyla kabinde de taşınmaya müsait plastik şişeler oluyor genelde ve gratis ile watsons mağazalarında satılıyor. Özellikle watsons'larda çeşit biraz daha fazla. 4-5 liraya satılıyorlar 3lü 4 lü setler halinde.

3. Tatilde de saç olsun cilt olsun maskesiz duramam diyenlerdenseniz yine yukarıda bahsettiğim marketlerde , fazla yer kaplamayan tek kullanımlık ürünler bulabilirsiniz.

4.  Renkli makyajda neler yapmalıyız?
 tek tek farlar yerine ; sleek setler benzeri hem fazla yer kaplamayan hem de gereken renklerin çoğunu barındıran ürünlere yönelebiliriz.
Allıklarımızı seviyoruz ama birbirinin benzeri renkte allıkları yanımızda götürüp sonra çoğunu kullanmadan geri getirdiğimiz oluyor değil mi? Ben 2 renk seçiyorum, her kıyafete uyum sağlayabilecek renkler olmasına dikkat ediyorum.
1 adet pudra, 1 adet fondöten,1 adet renkli nemlendirici ve 1 adet makyaj bazı. Çok sevsem de sadece 1 adet rimel ve 1 adet de göz kalemi
Renkli makyajı da bu şekilde sınırlıyorum. Emin olun daha fazlasını kullanmıyorsunuz bile.

5. Makyaj Fırçaları da ayrı konu. Çoğu uzun saplı ve 2-3 tanesi göze çarpmasa da sayıları arttıkça kapladıkları yer de göze çarpmaya başlıyor.
Mümkün oldukça kısa saplı fırçaları seçmek bir yana ; her amaç için birden fazla fırça seçmemeye dikkat etmeliyiz. Mümkünse çok amaçlı kullanılabilecek fırçalardan yana tercihinizi kullanın. Mesela Real Techniques Expert Face Brush

Tabii yukarıda yazdığım minik seyahat boy şişelerden birine de fırça temizleyicinizden ekleyin. 
Ben öyle yaptım bile :)

Hepimize iyi tatiller

Ps : Bir süre planlanmış yazılar olacak blogda. Yorumlara cevap alamazsanız ya da cevaplar geç gelirse bunu da göz önünde bulundurun lütfen :)

Devamını okumak için tıklayınız...

WATSONS MOBİL UYGULAMASI YAYINDA

Watsons Türkiye Mobil uygulaması ile ister cebinizde ister tabletinizde Watsons ayrıcalıkları hep sizinle! 
Watsons’ın indirimlerine, güncel fırsatlarına, haberlerine ve güzellik önerilerine cep telefonunuzdan ve tabletinizden anında ulaşmanızı sağlayan Watsons mobil uygulaması yayında!



Android ve iOS işletim sistemine sahip tüm cep telefonu ve tabletlerle uyumlu Watsons Mobil uygulaması sayesinde Watsons mağazalarındaki güncel kampanyalardan anında haberdar olabilir, size en yakın Watsons mağazasını harita üzerinden kolayca görebilirsiniz. Üstelik yeni ürünler, güzellik ipuçları, sürpriz fırsatlar ve Watsons aylık kataloğu da bu uygulama ile parmaklarınızın ucunda...!

*Basın Bültenidir
Devamını okumak için tıklayınız...

15 Temmuz 2013 Pazartesi

Skin Blossom Yenileyici ve Antioksidan Etkili Göz Kremi // Skin Blossom Reviving Eye Cream

Neredeyse üç ay olacak ama ilk olarak şuradaki yazımda bahsetmiştim size Skin Blossom markalı organik cilt bakım ürünlerinden.
Aklınıza gelebilecek tüm o insana ve doğaya zararlı bileşenleri içermediğini yazmıştım.
Daha başlarken bile biliyordum seveceğimi ve geçen zaman da beni pişman etmedi.


Nesini Sevdim ?
Organik ve temiz içeriğe ve pratik - hijyenik uygulama sağlayan pompalı ambalaja sahip.
SLS,SLES,ALS, silikon,sentetik nemlendiriciler ,parfüm kesinlikle içermiyor.
Kolayca emiliyor. Ardından göz makyajı yapacaksam fazla beklemek zorunda kalmıyorum.
Beyaz iz falan da bırakmıyor bu arada.
Özellikle sabah şişliklerinden muzdarip biri olarak ; şişlik indirmede oldukça başarılı buldum skin blossom göz kremini.
Yaşlanma belirtilerini azaltma gibi bir özelliğe sahip olması kullanmamda en büyük etkendi zaten Yalnız bunu 2-3 ayda değil de uzun sürede sonuçlarını gözlemleyebileceğim bir özellik olarak görüyorum. 

skin blossom eye cream review
skin blossom reviving eye cream
Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Hiçbir zaman kuru göz altlarım olmadı ve genel olarak standart bir göz kreminde bile nemlendirme eksikliği yaşamadım. Skin Blossom yenileyici ve antioksidan etkili bu göz kreminde de  nemlendirme açısından bir sorun gözlemlemedim. Ne gerginlik, ne kuruluk. Bu bana has bir özellik
Çok kuru göz altları için ne kadar yeterli gelir bilemiyorum fakat bu göz kreminin shea ve badem yağı içeriğiyle yeterli nemlendirme sağlamaması için bir neden de göremiyorum.
Mümkünse tester kullanarak kesin kararınızı verebilirsiniz.


Bu arada şişlik konusunda; ilk günde etkisini gözlemledim fakat morluk sorununuz varsa ; düzenli ve uzun süre kullanım şart. Önceki krem deneyimlerime bakarak da morluk konusuna bir gecede çözüm getirecek krem bulamayacağınızı söyleyebilirim.
Nasıl Kullanıyorum ?
Sabah ve akşam temiz göz çevreme uyguluyorum. Daha önce de yazdığım gibi kolay emiliyor ve beni sıkıntıya da sokmuyor özellikle de sabahları.
İçeriği Aqua (Water), Cetearyl Alcohol, Glycerin*, Caprylic/Capric Triglyceride, Glyceryl Stearate, Cetearyl Glucoside, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter*, Prunus Amygdalus Dulcis (Almond) Oil*, Polygonum Fagopyrum (Buckwheat) Seed Extract, Dehydroacetic Acid, Benzyl Alcohol, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice Powder*, Tocopherol (Vitamin E), Sodium Benzoate, Camellia Sinensis (Green Tea) Leaf Extract*, Euphrasia Officinalis (Eyebright) Extract*, Xanthan Gum, Potassium Sorbate, Citric Acid

skin blossom organik göz kremi
Fiyatı



Skin Blossom yenileyici ve antioksidan özellikli göz kremi 15 ml ve 42 lira Lila Kutu 'da kargo bedava olarak satışta.
Satışta olan başka Skin Blossom organik cilt ve saç bakım ürünleri de var. Organik ve temiz içerikli, hayvanlar üzerinde test edilmeyen pek çok markaya göre çok daha uygun fiyatlılar.


Sevgiler
Ps : Bu arada sürekli yazıyorum fakat tekrar etmiş olayım. Bu tarz cilt bakım ürünlerinin bahsedilen özelliklerini gözlemleyebilmek için gereken şey zaman ve düzenli kullanım. Aklımıza estikçe kullandığımız bakım ürünlerinden gerçek bir etki beklemek sadece hayal olur. Bu yüzden önemli olan ; cilt tipimize uygun temel bakım rutinimizi belirlemek ve bu rutinin parçası olan ürünleri aksatmadan kullanmak.

en iyi göz kremi konulu yazıma da bakabilirsiniz bu arada.
Devamını okumak için tıklayınız...

14 Temmuz 2013 Pazar

En iyi 4 Güneş Koruyucu Yüz Kremi - Yağlı Cilt İçin

Bu yazıda ; kullandığım ve memnun kaldığım güneş koruyucu kremlerden ; benim gibi yağlı ciltlerin ve yukarıda yazdığım sorunlardan muzdarip olanların hoşuna gideceğini düşündüğüm güneş kremlerinden bahsedeceğim

Blogun devamlı izleyicileri bilirler ; yağlı ciltliyim.
Her yağlı cilde sahip kişi gibi benim de temel isteğim güneşin zararlı ışınlarından korunmak için uyguladığım krem ya da losyonun cildimi yağ çanağına çevirmemesi , aşırı şekilde parlamaması ve sivilce tetikleyici rol üstlenmemesi.
Bunun dışında ; çabuk emilir ve cildimde beyaz leke bırakmazsa da daha bir severim o güneş koruyucu yüz kremi ni.


Ben spf20 ve adı da oil free matte block iken kullanmıştım. Sonra adı ve serisi değişti.
Ortak özellik olan yağlı ciltlere uyumlu olması , cildi yağ çanağına çevirmeden hem nemlendirmesi hem de güneşten koruması sabit kaldı ama :)
50 ml ve normal satış fiyatı 202 lira fakat bazı online dermokozmetik satış sitelerinde %20 ye kadar indirimli bulabilirsiniz.
Yağlı ya da hem yağlı hem akneye meyilli bir cildiniz varsa ; kolayca dağılması, ciltte beyaz leke bırakmaması ve en güzeli de saatler geçtiği halde yağdan parlamayan bir cilt sağlaması  ile tavsiye edebileceğim ilk güneş koruyucu krem Dermalogica Oil free matte spf30 olur.

en iyi gunes koruyucu krem markalari blog yorum

Babe güneş koruyucu krem Dermalogica oil free matte block 'a kıyasla daha koyu kıvamlı ( krem gibi diyebiliriz )
İyice dağıtıldığı sürece ciltte beyaz iz de bırakmıyor.
Sürüldüğü andan itibaren mat bir görünüm sağlıyor ve bunu da uzun süre muhafaza ediyor.
cruelty free olması bu ürünün bir diğer özelliği.
yüz kreminin aynı zamanda nemlendirme gibi bir özelliği yok.
Sadece bir güneş koruyucu krem ve fiyatının da 50 - 60 lira arasında olduğunu düşünürsek uygun fiyatlı sınıfına girebilir.


Kullandığım ve memnun kaldığım güneş koruyucu kremlerinden biri de photoderm akn mat. Bu, dermalogica gibi losyon kıvamında.Çabuk emiliyor ve adında da yazdığı gibi mat bir görünüm sağlıyor. Sadece iyice yedirmek lazım ; dikkatli uygulama  yapılmazsa beyaz iz kalabilir. Özellikle de daha az dikkat edilerek sürülen  yanağın kulağa yakın bölümlerinde farketmezsiniz bile birisi uyarana kadar :)
40 ml , şu ana kadar yazdığım güneş koruyucu kremler arasında en az gramaja sahip olanı. Fiyatı ise 50- 60 lira arasında değişiyor. Gerçi şimdilerde biobonus puanını vermeme şartı ile yarı fiyattan Bioderma ürünler satan siteler mevcut ama ben yine de puansız almayın derim :)

4. Hamilton everyday face matt finish spf30- Yağlı ciltler için güneş koruyucu yüz kremi spf30
Bu güneş koruyucu krem aynı zamanda nemlendirme özelliğine sahip. Hafif renkli ama öyle cildinizin rengini değiştirecek kadar değil. Beyaz iz bırakma gibi bir sorun kalmıyor ama böylece de.
Yukarıda bahsettiğim diğer güneş koruyucu kremler gibi bu da gözenekleri tıkamıyor, yağlandırmıyor. Hamilton everyday face aynı zamanda parfümsüz bir güneş koruyucu yüz kremi. Yağlanmayı önleme özelliği en az akn mat ve babe kadar iyi.
75 ml ve 45 - 60 lira arasında satışta.
Yağlı ve akneye meyilli ciltlerin sorun yaşamadan kullanabileceği ; nemlendirme özelliğine de sahip bir güneş koruyucu yüz kremi Hamilton everyday face.

Benim kullandığım ve memnun kaldığım ; yağlı ciltlere özel güneş koruyucu kremler yukarıdaki gibi.

Sizin bu listeye ekleyecekleriniz var mı ?
Yağlı ciltler için önerebileceğiniz başka güneş kremleri varsa okumak isterim.

Ps : Evet , bence aralarından en iyisi  hem nemlendirmesi hem güneş koruması hem de uzun süre mat görünüm sağlaması ile Dermalogica oil free matte spf30 :) 
Fakat fiyat konusunda çekinceleriniz varsa ; diğer üçü de piyasada bulabileceğiniz iyi güneş koruyucu yüz kremlerinden 

Düzenleme 01.08.2013

Yukarıdaki yazıdaki listeye cosmed spf50 yüz için güneş koruyucu kremi de ekleyebiliriz.
Kesinlikle beyaz iz bırakmıyor. Hafif ve ağırlık yapmıyor. İncecik sürülüyor. Tatilde , daha önceki eczane alışverişlerimde verilen birkaç testerını kullandım ve kelimenin tek anlamıyla şaşırdım. Başarılı bir ürün. Yağlı his de yok :)

Düzenleme 12.11.2014

Güneş kremi seçme rehberi blog da

Vivatinell enjoy the sun spf 50 güneş kremi yorumları blogda

dupe makyaj malzemeleri  yazıma da bakabilirsiniz


Düzenleme 28.06.2016

Bioderma cicabio yorumlarıma da bakabilirsiniz.
Devamını okumak için tıklayınız...